De Alpen verlaten - Reisverslag uit Bologna, Italië van Lydia de Been Cor de Been - WaarBenJij.nu De Alpen verlaten - Reisverslag uit Bologna, Italië van Lydia de Been Cor de Been - WaarBenJij.nu

De Alpen verlaten

Door: Lydia

Blijf op de hoogte en volg Lydia de Been

29 Mei 2014 | Italië, Bologna

Weer even een nieuw reisverslag.
We hebben de Alpen verlaten. Het prachtige berggebied heeft plaatsgemaakt voor het vlakke boerenland. Het lijkt wel of we weer terug in Nederland zijn. Gelukkig zorgt het weer, de schitterende steden Verona, Montagnana, ferrara en Bologna ervoor dat we toch echt in het mooie Italië zijn.
In Verona hebben we een nacht extra overnacht zodat we wat meer tijd hadden om deze stad met veel kunst te kunnen bewonderen. Samen met een Duits stel hebben we het voor elkaar gekregen om voor een leuke prijs in een B&B middenin het centrum te kunnen overnachten. De stank van alle restaurantjes in onze kamers namen we maar voor lief. Middels de benenwagen hebben we alle monumenten kunnen bezichtigen. En natuurlijk zat daar nog een flinke klim van 330 traptreden tussen.
Na Verona kwamen we in een prachtige villa in Montagnana terecht met een charmante gastheer die ons aanraden om de Montagnaanse ham te proeven in het centrum. Dat hebben we dan ook gedaan. Heerlijk!!! Montagnana is een erg elegant stadje omsloten door een stadsmuur.
Na Montagnana kwamen we in Ferrara nadat we weer een iets wat saaie, vlakke etappe te hebben gefietst. In Ferrara was het erg druk met fietsverkeer. Het wordt dan ook niet voor niets het fietsvriendelijkste stad van Italië genoemd. Ook hier hebben we kunne overnachten in het centrum met een wel erg breedsprakige gastvrouw. Onze kamer leek wel op het huisje van de zeven dwergen.
Inmiddels zijn we aangekomen in een plaatsje vlakbij Bologna met nu totaal 1745 km op de teller. Ons pa 1770 want die kon het toch niet laten om de stad Bologna op de fiets te bewonderen. Nou dat heeft hij geweten. Het was nou niet echt een fietsvriendelijke route. Eerder levensgevaarlijk als je op autowegen moet fietsen. Zelf heb ik het even rustig aan gedaan, want naast het fietsen ook nog iedere dag km lopen om een stadje te bekijken, wordt toch wel wat te veel.
Morgen starten we met de zwaarste etappe door de Apennijnen.

X
Lydia en Cor

• 29 Mei 2014 - 22:39

Arnold Luijbregts:

Nou Lydia en Cor, respect hoor voor wat jullie doen zeg.
    Het moet een schitterende ervaring zijn voor jullie.
    Geniet er nog lang van he!!!
    Groetjes, Arnold

• 30 Mei 2014 - 00:26

John Van Den Biggelaar:

Eindelijk op de site,wanf deed telkens iets verkeerd
    Gaat goed met jullie lees ik, geniet er van en nog heel veel plezier Saampjes.

Groetjes, John en Inge

• 30 Mei 2014 - 00:27

Bruce:

Mooi stukkie geschreven. De 2000 km komt al steeds dichter in de buurt. Net zoals 12 juni ;-). Geniet van al het moois daar want als wij ee keer terug gaan heb ik jou als gids. Groeten aan je vaders...

• 30 Mei 2014 - 02:14

Gonny:

Succes morgen met
    t de zware route.Ben erg trots op jullie . Kus van moeders

• 30 Mei 2014 - 11:00

Lilian:

Hoi Cor en Lydia,

Prachtig wat jullie allemaal meemaken en super knap dat afzien in de bergen,
    Nog een mooie tocht verder, geniet ervan!! Zet 'm op!

Groetjes Lilian

• 30 Mei 2014 - 22:35

Marianne Leijdsman:

Cor en Lydia
    Wat hebben jullie weer veel kilometers gefietst goed hoor!!
    En Lydia moest je vader jou weer overtreffen om weer meer kilometers te fietsen!
    Ik lees ook dat jullie nog een zware etappe moeten afleggen .
    Doe het samen op jullie gemak en ik wens jullie hierbij nog mooie kilometers te gaan
    Geniet van jullie samen zijn groetjes en een dikke kus voor jou en mijn broertje

• 01 Juni 2014 - 12:42

Frank Van Riel:

Prachtig avontuur! Blij dat alles goed gaat met jullie en het reizen. Gelukkig hoef ik er niet achteraan ;-)

• 01 Juni 2014 - 20:41

Marie-Louise:

He Cor en dochter,
    Echt leuk jullie verhalen te lezen! Genieten doen jullie wel. Succes nog verder!

• 02 Juni 2014 - 12:15

Wolfgang Wyrwal:

Liebe Lydia und Cor,

mit großem Interesse lese ich Eure Berichte und kann alles sehr gut nachvollziehen, da ich ja 2012 die gleiche Tour gefahren bin.
    Es wird für Euch ein sehr schöner und emmotionaler Moment sein, wenn Ihr in Rom auf dem Petersplatz seid.
    Ich wünsche Euch noch viel Spass.

Liebe Grüße

Wolfgang