De Apenijnen - Reisverslag uit Siena, Italië van Lydia de Been Cor de Been - WaarBenJij.nu De Apenijnen - Reisverslag uit Siena, Italië van Lydia de Been Cor de Been - WaarBenJij.nu

De Apenijnen

Door: Lydia

Blijf op de hoogte en volg Lydia de Been

02 Juni 2014 | Italië, Siena

Ik zit nu in Siena op de Piazza del Campo tussen muziekmakende jongeren en de verliefde stelletjes; uitrusten van hele zware etappes door de Apenijnen. Wat was het afzien.
Vanuit Ferrara zijn we richting Florence gefietst. De eerste etappe door de Apenijnen verliep bij mij erg moeizaam. Pa had een superdag en fietste als een speer de bergen op. Het was aan het begin van de dag bloedheet. Later op de dag, viel er nog flink wat regen. Gelukkig konden we schuilen in de serre van een gezellig Italiaans restaurantje.
Na de regen kwam er geen zonneschijn meer. Opnieuw moesten we weer veel klimmen tot wel 968 meter. Ik was kapot. Uiteindelijk zijn we beland op een camping waar we met veel liefde werden ontvangen en er goed voor ons is gezorgd. Dit hadden we, vooral ik ook echt nodig.
We hebben zelfs overwogen om een dag extra op de camping te blijven aangezien het ivm GP motorracen. De volgende ochtend, wat later dan normaal, zijn we na lang wikken en wegen toch nog naar Florence gefietst waar ik 8 km buiten de stad opnieuw een camping had geregeld. Deze etappe verliep bij beter, omdat ik lekkerder in mijn vel zat. Na een maand fietsen, begin je toch echt wel het thuisfront te missen vooral mijn lieve vriendje. Na een flinke klim, zagen we in de afdaling de rijkste kunststad van Italië liggen, Firenze
enze (Florence). Hiermee hebben deel 2 van onze tocht naar Rome succesvol beëindigd. Na nog even verder te hebben gefietst, kwamen we aan op de camping waarin we in huisje ' schetenbrei' hebben overnacht.
Inmiddels in Siena aangekomen na opnieuw een zeer zware etappe met veel klimmen en dalen, valpartij en 2 1/2 uur zoeken naar een slaapplaats. Maar we hebben het schitterende Toscaanse landschap met een feest van kleuren en een slaapplek middenin het hartje van Siena er voor teruggekregen.

Rome ligt op nog maar 330 km van ons vandaan. Het doel is om daar op 7 juni aan te komen.

• 02 Juni 2014 - 18:06

Theo Van Mook:

Super mooi daar in siena en italie is echt een fijn vakantieland
    Veel suc6 daar

• 02 Juni 2014 - 19:31

Marianne Leijdsman:

Wat zijn jullie kanjers ik heb echt respect voor jullie.
    Nogmaals het is voor mij niet voor te stelen wat voor
    kilometers jullie gemaakt hebben.
    Maar het einde is voor jullie in zicht.
    Lydia en Cor wat een belevenis om dit samen te hebben gedaan
    Heel mooi om daar later op terug te kijken en te zeggen dat
    hebben we maar mooi geflikt top .
    Nog mooie kilometers groetjes

• 02 Juni 2014 - 19:37

Peter De Been:

mooi hoor stelletje bikkels ,nu de laatste loodjes nog
    jullie hebben dit doorzettingsvermogen van geen vreemden ( opa de been )
    Dit kan niet meer kapot !
    gr van ons allemaal

• 02 Juni 2014 - 19:39

Gonny:

Nog even dan hebben jullie je doel bereikt en daar kun je trots op zijn. Geniet 7juni van jullie vrije dagen daar en geniet er met volle teugen van.

• 02 Juni 2014 - 20:02

Anjakoenraads:

De laatste loodtjes in zicht en dan genieten wij zijn trots op jullie groetjes Kees & Anja

• 02 Juni 2014 - 20:47

Marjo Van Der Made:

Hoi Lydia en Cor,
    Ik geniet van jullie reis verslag.
    Geweldige prestatie zonder ongelukken en grote mankementen.
    Nu de laatste loodjes en dan het super mooie Rome bewonderen.
    Succes vanuit Geertruidenberg!

• 03 Juni 2014 - 13:40

Koen Hilhorst:

Super! Goed bezig jullie! Geniet van de laatste loodjes! Groetjes, JKLM

• 04 Juni 2014 - 14:23

Monique:

Echt leuk om jullie verslagen te lezen! Succes met de laatste km's.

• 04 Juni 2014 - 22:51

Joke Goossens:

Hoi Cor en Lydia

Het einde van jullie tocht is in zicht!
    Geweldig wat jullie tot nu toe,hebben gepresteerd!
    Nog even de laatste loodjes!
    En dan kunnen jullie Rome gaan bekijken,geniet van al het moois,
    dat je ziet!
    Nog veel succes!

Groetjes Wil & Joke

• 05 Juni 2014 - 00:37

Bruce:

Hey bikkels,
    Het eindpunt komt steeds dichterbij. Wow...dat blijft jullie leven lang bij. Er zullen enkelen zijn die dit kunnen navertellen.
    Moet zeggen dat 6 weken zonder mijn meisje wel erg lang is. Gelukkig komt ze volgende week weer thuis en kan ik haar in mijn armen nemen. Krijg gewoon kriebels als ik eraan denk.
    Genieten jullie heerlijk van het mooie weer. Wat betreft weer mis je hier niks hahaha...

• 05 Juni 2014 - 08:40

Marjolein :

Respect Lydia en Cor nog even doorbijten en genieten van alles wat er nog op je pad komt! Gr JKLM

• 07 Juni 2014 - 19:44

Frank:

He bikkels,

Is jullie goed vergaan. Jullie hebben dan toch nog een hoop tijd over??
    Ben nu zelf naar Estland (Tallinn) aan het fietsen. Heb er in 9 dagen 1200km opzitten en moet er nog 1300 . plan het altijd een beetje krapper als jullie. Wil dit ongeveer in max 20 dagen doen?? oft gaat lukken is maar de vraag.
    Jullie zijn in ieder geval relax goed bezig.

Gr Frank

• 08 Juni 2014 - 20:57

Gerrit En Maureen:

Dag Lydia en Cor.

Als je dit leest zijn jullie inmiddels al in Rome. Goed gedaan. Fantastische ervaring rijker. Veel van wat je schrijft komt ons erg bekend voor. We zijn inmiddels in Florence. En gaan morgen op weg naar Sienna. Nog een dag of 10 .

Geniet nog een pas dagen van Rome en voor straks een goeie reis terug

Gr Gerrit en Maureen

• 09 Juni 2014 - 20:06

Juhn Van Den Biggelaar:

Hoi Cor en Lydia,

Gearriveerd in Rome, Knappe prestatie en ik denk inderdaad zoals al meerdere schreven gaan jullie dit nooit meer vergeten.

Geniet nog even van enkele gezellige dagen in Rome!!

Groetjes, John en Inge

• 15 Juni 2014 - 19:08

Tineke En Reg:

WOW!! Alle klimmen gedaan! Knap hoor! Zowel van jou als je vader!
    Wat een belevenis zo'n weken nemende tocht he!
    Wij zijn via Assisi gegaan, ook prachtig en ook veel warm klimwerk maar dan tot 6%, hooguit een enkele keer nog 8%. Met prachtige uitzichten, leuke logeeradressen en mooie ontmoetingen.
    Omdat we erg goed opschoten hebben we nog een week op een camping I pini in Fiano Romano gestaan in een bungaolowtent met zwembad en zijn van daar uit om de dag naar Rome gegaan. Het was er prachtig en warm! AFgelopen vrijdag met de fiets het sint pietersplein opgereden ( we hadden geluk) en zaterdag tot onze verrassing de paus nog van dichtbij gezien op het plein in zijn open auto! :-) Zo hebben we de hele reis allemaal onverwacht leuke ontmoetingen gehad en het weer heeft ons erg meegezeten. Vandaag naar Fiumicino gefiets. Duidelijk geen Reitsma route. Vreselijke weg met illegaleprostituees. Voor t eerst dat ik me onveilig voelde en ik blijk dan ook 28km per uur te hebben gefietst op deze verlaten autoweg. Vandaag een enorme onweersbui en wolkbreuk. Tja, je kan niet altijd geluk hebben. Morgenavond vliegen we met de fiesten weer naar huis.
    Net als jullie, fijn nagenieten van deze belevenis.

Alle geods!
    Ciao!