Deel 1 gehaald - Reisverslag uit Bregenz, Oostenrijk van Lydia de Been Cor de Been - WaarBenJij.nu Deel 1 gehaald - Reisverslag uit Bregenz, Oostenrijk van Lydia de Been Cor de Been - WaarBenJij.nu

Deel 1 gehaald

Door: Lydia

Blijf op de hoogte en volg Lydia de Been

17 Mei 2014 | Oostenrijk, Bregenz

Deel 1 van de fietstocht is gehaald. Met maar liefst ruim 9 50 km in de benen zijn we aangekomen in Bregenz. Het weer heeft ons de afgelopen dagen niet meegezeten. Veel regen, zelfs een hagelbui en soms kwamen de zon te voorschijn. Door het slechte weer waren de fietspaden slecht en soms erg gevaarlijk. Zeker in de afdaling. Dat maakt de tocht wel avontuurlijker.
We al heel wat beleefd. Lieflijke, marktsteden bekeken als Speyer en Tubingen, leuke mensen ontmoet en bergtoppen beklommen wat niet behoorden tot de route. Bruchsal was voor ons een pech stad. Hier zijn we flink ziek geweest, had pa een plastic zak bij het derrieur en zijn we regelmatig verkeerd gereden. We hebben daar zelfs een bergtop beklommen waar nog nooit Nederlanders met de fiets naar boven zijn gegaan. En dan was het ook nog zo dat we op die berg niet moesten zijn, maar aan naar beneden aan de andere kant. Dit Deel echt even afzien. Gelukkig werden we heel goed geholpen. Eenmaal een rustdag te hebben genomen in Bruchsal, waarbij ons pap erg blij was dat we daar weg konden, pakte we de route weer op. Na wat geklommen te hebben kwamen we in het plaatsje Weil der Stadt waar we een hele vriendelijke man hebben ontmoet. Hij heeft ons van alles verteld over zijn avontuur naar Rome, ons de Swabische specialiteit 'Maultasche' laten proeven en is de volgende dag een heel stuk met ons meegefietst. Echt super leuk.
De laatste paar dagen verliep de tocht door veel akkers en weilanden.
Somsy wel erg lange stukken. Deze etappes zijn bij ons niet favoriet. Gelukkig werd dit doorbroken door het beklimmen van de Swabische Alb. Dit was best een pittig klimmetje. Maar het echte klimmen zal maandag van start gaan: de Alpen! Eerst nog even uitrusten in Bregenz en geniete van ons prachtige uitzicht over de Bodensee.

Hoe het beklimmen van de Alpen verloopt, kunnen jullie snel weer lezen.

Liefs
Cor en Lydia

• 17 Mei 2014 - 09:20

Kiki En Nicole Van Belkom:

Hoi "praatjuf" Lydia, wauw wat hebben jullie al veel gefietst. En wat een mooie verhalen. Ik mis U wel hoor juf, aldus Kiki. Veel plezier met uw papa....ik ga zo naar oma en opa fietsen maar is gelukkig geen 950 km...dikke dikke kus van Kiki, groetjes Nicole

• 17 Mei 2014 - 10:37

Monique:

Wat leuk om zo op de hoogte te blijven van jullie avontuur! Wens jullie nog veel succes & plezier samen,

Groetjes,
    Monique

• 17 Mei 2014 - 12:11

Marianne Leijdsman:

Hallo Cor en Lydia
    Er zit voor jullie alweer een week op met veel avontuur
    en veel kilometers in de benen. Knap hoor en wat leuk om
    te lezen dat er dan ook nog vriendelijke mensen zijn die heel behulpzaam zijn.
    Jullie zien er gezond uit met de prachtige natuur en het heerlijke eten.
    En mooie foto's van een altijd humoristische pa bij je (pa als stambeeld) dat
    houd de moet erin. Lydia en Cor blijf veel genieten van elkaar en ik kijk uit
    naar jullie volgend verslag groetjes ook van ome jan

• 17 Mei 2014 - 14:44

Bruce:

Hey lieverd,
    Wauw...wat een avontuur! Klinkt best wel pittig en kan me voorstellen dat het moeilijk is om al de indrukwekkende gebeurtenissen beknopt en met de juiste woorden te omschrijven.
    Mooie foto's en ben ook echt benieuwd naar de andere foto's.
    Geniet van de omgeving en al het moois van jullie vakantie. Ook tussen al de pittige klimmingen.
    Greetz aan je vader. X

• 18 Mei 2014 - 11:22

Anja Koenraads:

Lydia en Cor knap hoor af zien en genieten mooi aan de bodemezee rust maar een paar dagen lekker en dan er weer tegen aan veel fiets plezier Gr Kees en Anja !!!

• 18 Mei 2014 - 22:17

Joke Goossens:

Hoi Cor en Lydia

Jullie hebben al een heel avontuur achter de rug,
    maar dat maakt het natuurlijk ook spannend!
    Jullie zijn echte doorzetters,maar dat wist ik natuurlijk al!
    Weer leuk om jullie reisverslagen te lezen!
    Goede reis verder,en geniet er van!

Groetjes Joke

• 19 Mei 2014 - 10:29

Wolfgang Wyrwal:

Liebe Lydia und Cor,
    ich wünsche Euch viel Spass bei der Fahrt über die Alpen. Es wird ein tolles Erlebnis für Euch sein.
    Liebe Grüße aus Schafhausen.
    Wolfgang