week 1 - Reisverslag uit Altrip, Duitsland van Lydia de Been Cor de Been - WaarBenJij.nu week 1 - Reisverslag uit Altrip, Duitsland van Lydia de Been Cor de Been - WaarBenJij.nu

week 1

Door: Lydia

Blijf op de hoogte en volg Lydia de Been

09 Mei 2014 | Duitsland, Altrip

De eerste week is al voorbij. Inmiddels 560 km gefietst. De afgelopen dagen hebben we gefietst langs de Rijn. Wat was dit prachtig. Vooral het gebied tussen Kolblenz en Bingen. De meeste indruk heeft het zeer wonderschone plaatsje Bacharach op ons gemaakt; mooie vakwerkhuisjes, 14e Eeuwse stadsmuur en oude kerken. Hier werden we ook vriendelijk ontvangen door Fraulein Karin die ons prachtige verhalen vertelde over de geschiedenis van het plaatsje.
In st Goar hebben we veel foto's gemaakt van de bekende Loreley, een gevaarlijke stroming en bocht met een hoge rotswand in rivier de Rijn. Hier is deze Rijn op zijn diepst, 25 meter.
De afgelopen twee dagen hebben we tusser de wijnvelden gefietst. Persoonlijk niet de meest spectaculaire etappe. In Opperheim hebben we overnacht. Daar heb ik de wijntjes maar eens uitgeprobeerd en pap vond de ' helder' zoals ze dat in Duitsland zeggen, Erdinger heerlijk. Eenmaal wat lichtelijk aangeschoten zijn we naar het Gasthuis gelopen. Waar we in bed werden aangekeken door engelen. Zie foto. Vandaag weer een lang stuk gefietst wat bij mij niet heel soepel verliep ivm met het gezellige avondje met vaders van daarvoor. Morgen proberen we de tocht weer fit te hervatten. Vanaf nu zal het gedaan zijn met de vlakke etappes.
Hoe de bergetappes gaan verlopen horen jullie snel!

Liebe Grußen,

Cor en Lydia

• 09 Mei 2014 - 22:14

Marianne Leijdsman:

Zo er zitten voor jullie al heel wat kilometers op knap hoor!!
    En wat leuk om te lezen dat jullie ook genieten van de natuur en cultuur
    Mooie foto's. En langs de wijnvelden fietsen dat nodigt ook uit om wat van de wijn
    te proeven . Dat kan de beentjes bij de beentjes wel verzuren

• 09 Mei 2014 - 22:20

Marianne Leijdsman:

Sorry mijn verslag staat er niet helemaal op.
    Lydia en Cor nog heel veel mooie kilometers en succes met het klimmen
    Ik blijf jullie volgen en denk aan jullie.
    Groetjes uit dordrecht

• 10 Mei 2014 - 04:32

Gonny:

Ik ben trots op jullie geniet ervan en blijf genieten .

• 10 Mei 2014 - 07:35

Koen Hilhorst:

Leuk om jullie fietsreisverhaal te volgen! Heel veel succes en plezier in de bergen!

• 10 Mei 2014 - 23:30

Peter De Been:

he hoe gaat het met de beentjes bij de beentjes ?
    en alles toch wel goed met het materiaal want anders wordt het langlaufen
    nou top hoor wij wensen jullie een prettige voortzetting en we schrijven nog
    tjus

• 11 Mei 2014 - 09:11

Bruce:

Jullie zijn lekker op weg! Klasse gedaan lieverd en Cor natuurlijk ook. Ben stiekem best jaloers op jullie als ik de foto's zo zie. Hier is het alleen maar slecht weer met af en toe een straaltje zon. "Je krijgt wat je verdient" hoor ik mijn gedachte zeggen hahaha.
    Heel veel sterkte de komende dagen. Lieverd ik hoop dat je snel weer aansterkt. Pak je rust nu ff. Jullie hebben al zoveel km gefietst en er is nog ruim genoeg tijd.
    X Bruce

• 11 Mei 2014 - 11:13

Frank Van Riel:

Hartstikke mooi! Veel plezier en mooi weer. En ja, Cor heeft af en toe een goed wijntje nodig, dus hou hier rekening mee met het plannen van de route ;-)

• 12 Mei 2014 - 21:26

Hille:

Hoi Lydia en Cor,jullie hebben het gezellig zo te lezen. Hou vol ,en Lydia niet te veel mee drinken met je vader want die is nog gekker dan ik. Grapje. groetjes Ria en Hille.

• 13 Mei 2014 - 19:11

Gerrit En Maureen:

Dag Cor en Lydia,

Vanmorgen hebben we gezellig samen ontbeten in gaststätte Sage. Leuk om ook even jullie belevenissen te lezen. Heel veel fietsplezier op weg naar Rome.

Vr. Groet. Gerrit en Maureen Hup

• 14 Mei 2014 - 10:40

Wolfgang Wyrwal:

Guten Morgen liebe Lydia und Cor,

ich hoffe, dass ihr gestern noch einen schönen Tag in Tübingen hattet.
    Schön für mich, dass ich euch kennen gelernt habe.
    Ich wünsche euch noch eine gute-, pannenfreie- und unfallfreie Fahrt nach Rom.

Lieb Grüße aus Schafhausen.

Wolfgang

• 15 Mei 2014 - 18:28

Arnold Luijbregts:

Goed bezig jullie samen.
    Lijkt me kaai gaaf wat jullie beleven.
    Geniet er van, en klim ze!!!